nuffnang ads

Wednesday, November 3, 2010

Babi Biri (Mangalitsa) ???

Pernah dengar nama selembu?.Kita mungkin pernah dengar nama selembu ( lembu+seladang = selembu),tapi bukan haiwan ini yang ingin aku ceritakan.Apa yang ingin aku ceritakan adalah tentang haiwan yang bernama Babi-bari/Mangalitsa (babi+biri-biri = babi-biri).Haiwan ini lahir sama seperti selembu iaitu lahir dari hasil perkacukan.
Nama sebenar haiwan ini adalah Mangalitsa,Mangalitsa atau babi-biri ini adalah makluk yang telah berjaya dicipta oleh barat pada tahun 1833,tujuanya penciptaanya adalah untuk daging dan bulunya.Walau apa pun alasannya,bagi aku tujuan penciptaanya adalah untuk mengelirukan kita pengguna islam.Kita sebagai pengguna haruslah berhati-hati supaya tidak terbeli barangan hasil daripada binatang ini.
Babi tetap babi dan ianya sudah diharamkan kepada kita umat Islam seperti yang disebut di dalam Al Quran. Walau dengan haiwan manapun ia dikacuk ia tetap HARAM. Wallahualam.
p/s: Selembu halal dimakan.

3 comments:

Anonymous said...

saudara, awak cerita apa? awak ni nak perbodohkan orang islam ke? ceritalah benda yang masuk akal, ni cerita babi kahwin biri.

Anonymous said...

Orang barat tidak perlu kelirukan org islam kerana org islam selalu dikelirukan oleh org islam!

Anonymous said...

Hello anonymous, awak tak percaya babi kahwin biri-biri? Pakcik saya kahwinkan tikus dgn computer dan dapat anak-anak tetikus.

Post a Comment

login wang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...